Kaurispukin kevätmetsästystä koskeva tiedote:
Ilmajoen metsästysseuran johtokunta on 8.5 päättänyt 16.5 alkavasta kaurispukkijahdista seuraavaa:
- Jahti vain Ilmajoen metsästysseuran jäsenille. Vieraskortteja ei myönnetä.
- Kokonaiskiintiö on 20kpl. Jahti päättyy kiintiön täyttyessä.
- Kiintiö/jäsen on 1kpl.
- Jahdissa metsästetään kuluvan kauden (1.8.2019-31.7.2020) kiintiöön. Mikäli kiintiö on jo aiemmin käytetty ei jäsenellä ole mahdollista osallistua jahtiin.
- Kaadot on ilmoitettava välittömästi Sami Raitilalle 0505650524.

Ilmajoen metsästysseuran johtokunta

Talvikokous

ILMAJOEN METSÄSTYSSEURA RY:N
Sääntömääräinen talvikokous on peruttu. Kokous pidetään myöhemmin johtokunnan ilmoittamana ajankohtana.

Vuoden 2019 - 2020 metsästyskauden palkitut:
Vuoden eränuori: Veeti Parvi
Vuoden metsästäjä: Seppo Rasku
Vuoden eräkoira: Karijoonhiiren Heta om. Pauli Hautamäki
Vuoden koekoira: Varpukallion Topi om. Hannu Rintala

Ilmajoen Metsästysseuran johtokunta

Varisten ja harakoiden poikkeuslupa

Ilmajoen metsästysseura on hakenut ja saanut poikkeusluvan variksen ja harakan metsästykseen seuraavalle viidelle vuodelle. Tänä vuonna lupa alkaa 20.3 ja seuraavina vuosina 10.3 alkaen.

Lupapäätöksessä on 32 kohdetta lähes ympäri seuran aluetta. Lupapisteet julkaistu Reviirissä, josta ne löytää joko reviirin nettisivujen kautta tai lataamalla ne sieltä koiratutkaohjelmiin. Lupapisteet ovat myös lupapäätöksen mukana. Ampumapaikat ovat pistemäisiä ja pyytäessä pitäisi olla noin 50 metrin säteellä pisteestä.

Saalisilmoitus joko omariistan sovelluksella tai omariistan nettisivujen kautta. Ilmoituksessa tarvitset poikkeusluvan numeron  joka on 2020-5-000-15456-6. Omariistan tunnuksien kanssa auttaa Timo Komsi ja Vesa Autio. Tai ilmoitus puheenjohtaja Jukka Tietäväiselle. Lupa on myönnetty 50 harakalle ja 400 varikselle / kausi. Jahdissa saa käyttää ääntä tuottavaa laitteistoa. Huomioikaa lähialueen pelloilla oleva karja ja EHDOTTOMASTI hylsyt talteen.

Lupapäätöksen saat ladattua tästä linkistä : Poikkeuslupa 2020-2024

Tietoa säännöistä ja maksuista

Seuran säännöt, tietoa maksuista sekä vieraskortin/fasaaniluvan ostotiedot löytyvät sivuilta https://www.ilmajoenmetsastysseura.fi/index.php/seura/seuran-saannot

Pienpeto metsästyssopimus Peräseinäjoen MS

Ilmajoen MS on tehnyt pienpetometsästyssopimuksen Peräseinäjoen MS kanssa 4.1.2019 alkaen. Säännöt ovat samat kuin Kurikan MS kanssa tehdyssä sopimuksessa.

Ilmajoki Seppo Rajala 0400142731
Peräseinäjoki Aarno Kiviniemi 0500241556

Sopimus pienpetojen metsästykseen Kurikan MS

Kurikan metsästysseuran kanssa on tehty sopimus pienpetometsästyksestä rajojen pinnassa.

Sopimukseen →

Ilmajoki Reijo Lähde 0400563990
Kurikka Ari Laurila 0400786774

EU:n uusi tietosuoja-asetus

Ilmajoen Metsästysseura tiedottaa jäsenilleen

EU:n uusi tietosuoja-asetus

Ilmajoen Metsästysseura kerää jäseniltään jäsenhakemuksen yhteydessä, syntymäajan osoitteen ja sähköpostiositteen jäsenrekisteriinsä. Lisäksi mahdollinen maanomistus merkitään rekisteriin maanomistaja-statuksella, jäsenrekisterissä ei näy henkilön omistamia kiinteistöjä tai niiden pinta-aloja.

Jäsenrekisterissä olevia tietoja käytetään laskutukseen sekä mahdolliseen tiedottamiseen seuran toiminnasta. Lisäksi keräämme jäsenistämme rekisteriä hirvi- ja peurajahtiin osallistuvista henkilöistä ja heidän läsnäoloista jahdeissa.

Petoyhdyshenkilöt

Ilmajoen kunnan aluella tapahtuvista suupetohavainnoista on tehtävä ilmoitus jollekkin Ilmajoen Riistanhoityhdistyksen petoyhdyshenkilöistä. Suurpedoiksi lasketaan Suomessa karhu,susi, Ilves ja ahma. Havainnoiksi kelpaa näkö- ja jälkihavainnot. Petoyhdyshenkilö vie asian eteenpäin.

Petri Ala-Huikku

040 8727858

Veli-Markku Hakola

040 5679218

Timo Komsi

040 5549468

Mikko Pentinmäki

040 5470165

Markku Ylinen

050-5118670

Mika Pekkanen

040 5335876

Mika Kannosto 0400 975029

Saaliskuvauksen 10 käskyä

Suomen Metsästäjäliiton saaliskuvaamisen 10 käskyä

1. Eläimen asettelu havupedille on kaunis ele.

2. Jos siihen ei ole mahdollisuutta, niin muu luonnollinen ympäristökin on hyvä.

3. Ota kuva mahdollisimman siististä eläimestä. Ei verta, avattua mahaa, suolia tai muutakaan teurastamotunnelmaa, ellei kyse ole riistankäsittelytilanteesta.

4. Ulkona roikkuva kieli ei tuo kuvaan positiivista lisäarvoa.

5. Älä istu eläimen päällä, laita jalkaa sen päälle tai naulitse sitä puukolla puunkylkeen. Äläkä laita eläimelle lippalakkia, tupakkaa huuleen tai mitään muutakaan ”somistetta”.

6. Älä julkaise kuvaa siitä, kun koira ravistelee kuollutta saaliseläintä. Tästä on lähtenyt liikkeelle jopa virheellisiä syytöksiä siitä, että saalis on revitetty elävältä.

7. Mainitse kuvaa julkaistessasi mistä ja milloin se on otettu. Ruotsista joulukuussa ammuttu metso saattaa muuten tulla Suomessa ilmiannetuksi salatapettuna.

8. Jos kuvassa on useita saaliseläimiä, asettele ne siististi. Veneen pohjalla lilluva röykkiö ei ole kovin kuvauksellinen.

9. Älä pröystäile ylisuurilla saalismäärillä. Maltti on valttia niin metsällä kuin kuvauksessakin. Ja jos kyse on ison seurueen saaliista, niin mainitse se.

10. Kannattaa muistaa, että omalla nimellä ja kuvalla varustettu siistikin nettijulkaisu saattaa johtaa häiriköintiin, varsinkin jos se liittyy suurpetoihin. Eli kannattaa aina miettiä, mitä julkaisee ja missä.